Proteinas Baltymai jų poreikis sportuojantiems ir ne tik

Proteinas - Baltymai  – tai organinės medžiagos, sudarytos iš aminorūgščių junginių. Jie yra labai svarbūs žmogaus organizmui, nes atlieka labai daug skirtingų funkcijų, tokių kaip mitybinė, energinė, pernešimo, hormoninė, reguliacinė, apsauginė, struktūrinė, judėjimo ir pan.

Dėl svarbos organizmui proteinas – vienas labiausiai paplitusių ir vertinamų papildų tarp sportuojančių žmonių.

Nesvarbu, kokius iššūkius duodate savo raumenims – ar treniruojate jėgą, ar galingumą, ar ištvermę – intensyvių treniruočių metu raumenyse atsiranda mikro pažeidimai, kuriuos poilsio metu organizmas turi „sutaisyti“ ir tai priverčia raumenį augti ir tobulėti. Baltymai yra viena iš priemonių, kurios padeda „sutaisyti“ mikro įtrūkimus. Aktyviai sportuojant raumenyse  vyksta  nuolatiniai pažeidimo ir taisymo procesai, todėl sportuojantiems labai svarbu gauti būtiną baltymų kiekį.

Rekomenduojama apie 60 proc. baltymų normos kasdien gauti iš gyvūninės kilmės produktų, apie 40 proc. - iš augalinės. Nevartojantiems gyvūninės kilmės produktų į savo dienos racioną reikėtų pažvelgti dar atidžiau ir pasirūpinti baltymų papildais, nes baltymai (angl.k. protein) – raumens statybinė medžiaga. Jie kaip plytos, skirtos Jūsų raumenų  “statybai”. Aktyvia fizine veikla užsiimantys sportininkai, nesvarbu ar jie augina masę (kultūristai) ar propaguoja jėgos sportą, lavina ištvermę, susiduria su didesniu baltymų poreikiu, nes intensyviai treniruojant raumenį atsiranda mikro įtrūkimai, kuriuos svarbu “užgydyti”, kitaip sunkiau atgauti gerą savijautą nuo treniruotės iki treniruotės. Kitaip tariant, atletas pradeda jausti progresą sportuodamas, o kartais net regresą. Kas gi norėtų sportuoti ir nematyti rezultato?

Visavertiškai maitinantis baltymų trūkumo galima išvengti. Kaip papildas – puiki priemonė baltymų kokteiliai, kuriuos galima gerti kaip užkandį tarp dienos valgymų, ar sporto dienomis prieš treniruotę.

Baltymų papildai dažniausiai būna kelių rūšių: koncentratas ir izoliatas. Jie skiriasi baltymų  koncentracija. Pavyzdžiui, išrūgų baltymų koncentrate (whey protein concentrate)  yra apie 80% pieno baltymų, o likusius 20 % sudaro pieno cukrus (laktozė), riebalai ir pridėtiniai skoniai. Tuo tarpu išrūgų izoliate yra 90 % baltymų, o gamybos proceso metu pašalinama beveik visa laktozė (pieno cukrus).

Proteino papildai yra gausus vertingų gerai lengvai įsisavinamų ir virškinamų baltymų šaltinis. Proteinas moterims ir vyrams, kaip ir maistiniai baltymai, tinka raumenų atstatymui sporte.

Šioje kategorijoje rasite įvairių baltyminių produktų, skirtų papildyti mitybą baltymais, kai nėra kitos galimybės gauti optimalaus baltymų kiekio vien iš maisto.

Filtrai
Kategorija
  • Išrūgų Koncentratas
  • Išrūgų Izoliatas
  • Baltymų mišiniai
  • Lėto pasisavinimo (kazeinas)
  • Augaliniai Baltymai
Rinkiniai
Kaina
   
Prekių ženklai
Papildo forma