Išrūgų baltymai

Dar iš biologijos pamokų prisimename, kad baltymai – viena svarbiausių medžiagų mūsų organizmui. Kalbant trumpai, būtų galima sakyti, kad baltymai yra tiesiog statybinę mūsų organizmo medžiaga, tačiau svarbu akcentuoti, kad iš tiesų būtų galima išvardinti dešimtis procesų, kuriuose dalyvauja iš medžiaga. Akivaizdu, jos svarba mūsų organizmui yra ypač didelė. Ir nors būtų galima išvardinti taip pat dešimtis maisto produktų, kuriuose galime rasti baltymų, verta akcentuoti, kad profesionaliai arba mėgėjiškai, tačiau daug ir dažnai sportuojantiems žmonėms yra reikalingi ypač dideli kiekiai šios medžiagos, todėl gauti jos vien tik maisto būtų pakankamai sudėtinga.

Filtrai
Rinkiniai
Kaina
   
Prekių ženklai
Papildo forma

Taigi, siekiant užtikrinti puikią organizmo būklę bei gerą savijautą, reikėtų vartoti baltymus papildomai. Aukštos kokybės šiai kategorijai priklausančių gaminių galite rasti ir mūsų internetinėje parduotuvėje.


Išrūgų baltymai: ką svarbu apie juos žinoti?


Baltymai mūsų organizme reikalingi daugeliui procesų užtikrinti. Baltymai yra iš amino rūgščių sudarytos makro molekulės, kurios įeina į ląstelių ir audinių sudėtį. Baltymų sandara – globuliniai baltymai; fibriliniai baltymai; fiziologiškai aktyvūs baltymai. Baltymai dalyvauja daugybėje svarbių procesų ir atlieka labai daug svarbių funkcijų, tad paminėsime tik esmines:
• jie yra membranų, sausgyslių, kremzlių, nagų, odos, plaukų ir t.t. sudedamoji dalis;
• kraujo baltymas dalyvauja kraujo krešėjimo procese, todėl apsaugo žmogaus organizmą nuo nukraujavimo;
• atlieka aminorūgščių rezervinę funkciją;
• padeda ląstelėje arba organizme pernešti tam tikrus junginius (pavyzdžiui, kraują, audinių skystį ir t.t.).
Pieno išrūgų baltymų koncentratai (angliškai – whey protein concentrate) vertinami kaip geri baltymų šaltiniai turintys aukštą biologinę vertę. Išrūgomis vadiname skystąją pieno dalį, kuri atsiskiria gaminant sūrį. Kaip žinia, pienas turi du baltymus. Tai – kazeinas, sudarantis net apie 80 proc. pieno bei išrūgos, sudarančios gerokai mažesnę dalį pieno, maždaug 20 proc. Žinoma, po atskyrimo išrūgos praeina daug įvairių, atsakingai bei griežtai kontroliuojamų procesų, kol pavirsta išrūgų baltymai, ypač naudingais sportuojantiems žmonėms. Skrandyje jie išskaidomi į pilną aminorūgščių grandinę, dėl to yra gerai įsisavinami. Svarbu prisiminti, kad išrūgos skirstomos į kelias formas :
- išrūgų koncentratai;
- išrūgų izoliatas;
- išrūgų hidrolizatai.
Kuo aukštesnė forma, tuo grynesnis produktas (mažiau riebalų ir angliavandenių), tačiau tai nereiškia, kad geriausias pasirinkimas visada yra izoliatas arba hidrolizatas. Tai taip pat priklauso nuo sportininko tikslo ir jo lygio. Renkantis baltymus mūsų komanda rekomenduoja atsižvelgti į kainos/kiekio/kokybės santykį.


Kokia yra išrūgų baltymų nauda sportuojančio žmogaus organizmui?


Išrūgų baltymas (whey proteinas), sportuojančio žmogaus organizmui yra naudingas dėl daugybės priežasčių. Visų pirma, reikia akcentuoti, kad būtent išrūgos yra vienas turtingiausių BCAA šaltinių. Taigi, tai reiškia, kad toks produktas žmogaus organizmą papildo L – leucinu, L – izoleucinu, L – valinu. Kaip žinia, būtent šios trys medžiagos yra labai svarbios ne tik raumenų augimui, bet ir užtikrina didesnį energijos kiekį treniruotės metu. Atsižvelgiant į tai, kad išrūgų baltymuose yra biologiškai aktyvių baltymų mikrofrakcijų, organizmui yra teikiama ir antioksadacinė nauda, palaikomos imuninės sistemos funkcijos, o taip pat – užtikrinamas greitesnis raumenų atsigavimas.
Tačiau ne paslaptis ir tai, kad baltymais savo organizmą norintys aprūpinti žmonės šiandien gali rinktis ir kitokias baltymų formas. Taigi, natūraliai kyla klausimas, kodėl būtent išrūgų baltymams turėtų būti teikiama pirmenybė? Dėmesį verta atkreipti į tai, kad išrūgų proteinas turi svarbų pranašumą. Tai – aukštesnis suvirškinimo lygis. Išrūgų baltymai yra labai greitai suvirškinami, todėl nereikės nei pusvalandžio, kad juose esančios amino rūgštys patektų į raumenų ląsteles.
Tačiau taip pat svarbu akcentuoti, kad ir nesportuojantys žmonės turėtų atsakingai vertinti su maistu gaunamą baltymų kiekį ir, jei reikia, vartoti juos papildomai.


Whey proteinas: kaip išsirinkti?


Išrūgų baltymų milteliai šiandien sudaro tokią didelę įvairovę, kad svarbu akcentuoti – yra ne viena detalė, kurią turite atsakingai įvertinti, jei norite pasirinkti sau tinkamiausią maisto papildą. Kad tai padaryti būtų lengviau, ir, kad pinigus investuotumėte tinkamai, įvertinkite šiuos aspektus.
• Kokią dalį produkto sudaro baltymai?
Vienas svarbiausių akcentų – atkreipti dėmesį į tai, kad dažniausiai tokio pobūdžio papildus sudaro ne tik baltymai, bet ir angliavandeniai, riebalai. Taigi, jūsų atsakomybė – atkreipti dėmesį, kokią dalį produkto sudaro baltymai. Savaime suprantama, pirmenybę naudingiausia teikti gaminiui, kuriame būtų ypač daug baltymų, o angliavandeniai bei riebalai sudarytų tik nežymią jo dalį, kadangi šių medžiagų nesudėtinga gauti ir iš maisto produktų.
• Pirmenybę taip pat verta teikti tam baltymų išrūgų produktui, kuriame vienas pirmųjų komponentų yra išrūgų baltymų izoliatas arba išrūgų baltymų hidrolizatas. Atminkite, kad išrūgų baltymų izoliatas yra gryniausia baltymų forma.
• Kitos sudedamosios dalys
Įvertinti reikėtų ir kitas gaminio sudedamąsias dalis. Paprastai į tokių maisto papildų sudėtį įeina dar ir kiti komponentai – saldikliai, aromatinės medžiagos, konservantai. Svarbu pabrėžti, kad tokios medžiagos suteikia gaminiui papildomų skoninių bei aromatinių savybių bei užtikrina ilgą galiojimo laiką. Taip pat svarbu akcentuoti, kad visi komponentai, kurie yra naudojami išvardintiems tikslams, yra visiškai saugūs naudoti.
• Kiekis
Tam, kad būtų užtikrinamas pastebimų išrūgų baltymų poveikis, juos būtina vartoti reguliariai ir tam tikrą laiko tarpą (pertraukos turėtų būti daromos atsakingai įvertinus esamą situaciją). Taigi, belieka tik pridurti, kad išmintingiau elgiasi tie, kurie iš karto įsigyja didesnę pakuotę – taip tiesiog patogiau, taupomas laikas bei pinigai.
• Skonis
Išrūgų baltymų produktai, kurie yra papildomi aromatinėmis arba skonį suteikiančiomis medžiagomis, garantuoja, kad juos vartoti bus kur kas maloniau. Tad atkreipkite dėmesį ir į skoninę įvairovę.
• Vartojimas ir laikymo sąlygos
Na, ir, žinoma, ne ką mažiau jūsų dėmesio reikalaus vartojimas bei laikymo sąlygos. Nesunku pastebėti, kad ant kiekvienos šiai kategorijai priklausančios papildų pakuotės yra nurodytos rekomendacijos. Vis dėlto, dažnu atveju jos yra abstrakčios, pavyzdžiui, rekomenduojama vartoti nuo 1 iki 3 porcijų per parą. Atsižvelgiant į tai, belieka tik daryti išvadą, kad pats geriausias pasirinkimas – konsultacija su mitybos specialistu arba su treneriu. Šie žmonės, įvertinę jūsų situaciją – kūno svorį, treniruočių dažnumą bei sudėtingumą, o taip pat ir norimus pasiekti tikslus, pateiks ir kur kas tikslesnes rekomendacijas, kaip dažnai ir kokiais kiekas reikėtų vartoti šiuos papildus. Na, o laikymo sąlygos tikrai nereikalaus konsultacijų – tiesiog laikykite įsigytus maisto papildus vėsioje bei sausoje vietoje, kur jų nepasiektų tiesioginiai saulės spinduliai bei vaikai; pakuotę laikykite sandariai uždarytą.
Akcija ir geriausia kaina – perkantiems internetu
Išrūgų baltymų produktai (išrūgų baltymų koncentratas iš pieno ir kt.), turėtų būti perkami internetu dėl kelių priežasčių. Visų pirma, toks apsipirkimo būdas leidžia sutaupyti laiko bei užtikrina patogumą (patikusį gaminį galima įsigyti net neišeinant iš namų). Be to, visus šiai kategorijai priklausančius gaminius galima rūšiuoti pagal aktualius kriterijus ir taip dar labiau sutrumpinti paieškos laiką. Na, ir, žinoma, nereikia pamiršti, kad perkančių internetu, laukia ypač gera kaina. Akcija – ypač dažna viešnia mūsų internetinėje parduotuvėje, todėl jų metu patikusius papildus įsigysite gerokai pigiau – kaina sumažės keliais, keliolika ar net keliasdešimt procentų.
Baltymai yra atsakingi už daugybę įvairių funkcijų mūsų organizme ir tik tuo atveju, jei jos visos bus nepriekaištingai vykdomos, jausimės puikiai. Nors egzistuoja daugybė maisto produktų, iš kurių galime gauti baltymų, nesunku pastebėti, kad sportuojantiems žmonėms yra reikalingi ypač dideli jų kiekiai. Tad baltymų papildai, pavyzdžiui, išrūgų proteinas, tampa saugiu bei efektyviu sprendimu, siekiant užtikrinti reikiamą baltymų kiekį organizme. Tad įsigykite šiuos papildus jau dabar ir mėgaukitės efektyviais sporto pasiekimais bei gera savijauta.