L karnitinas

Oras, vanduo, miegas – tai gamtiniai bei gyvybiniai ištekliai, kurie yra svarbūs, jei norime palaikyti savo gyvybę, būti sveiki ir jaustis puikiai. Tačiau klystume, jei manytume, kad tai yra viskas, ko reikia mūsų organizmo funkcionavimui palaikyti. Nieko panašaus – iš tiesų mums yra reikalingos ir šimtai maistinių medžiagų. Viena iš jų yra ir karnitinas, kurios svarba yra labai didelė visiems žmonėms, o ypač – profesionaliai arba mėgėjiškai, tačiau daug ir dažnai sportuojantiems. Ir nors šios medžiagos yra įvairiuose maisto produktuose, vis dėlto, reikėtų suvalgyti labai didelius jų kiekius, jog būtų galima aprūpinti organizmą reikiamos karintino dozėmis. Taigi, pats efektyviausias bei kokybiškiausias pasirinkimas – maisto papildo – L karnitino vartojimas. Aukštos kokybės šių papildų galite rasti ir mūsų internetinėje parduotuvėje.

Filtrai
Rinkiniai
Kaina
   
Prekių ženklai
Papildo forma

Kas yra karnitinas ir kokia jo nauda žmogaus organizmui?


Įdomu tai, kad karnitinas atrastas bei pastebėtas palyginti visai neseniai – tik 20 amžiuje šią medžiagą atrado rusų mokslininkai Gulevich ir Krimberg. Vis dėlto, turėjo praeiti iš tiesų nemažai laiko, kol ši medžiaga buvo pradėta vartoti kaip maisto papildas. Ne todėl, kad nebūtų pastebėta, kokia didelė yra jos nauda žmogaus organizmui, o todėl, kad tuo metu jo buvo gebama išgauti tik iš mėsos, tad gamybos kaštai buvo itin dideli. Ir tik nuo maždaug 1980 – ųjų metų karintinas tapo pasiekiamas didesnei daliai žmonių.
Iki 1998 metų buvo atlikta net apie 17 000 akademinių tyrimų, siekiant tiksliai išsiaiškinti bei suprasti jo tikslią naudą žmogaus organizmui. Taigi, šiandien jau yra žinoma ypač daug tikslios bei aptvirtintos informacijos apie šios medžiagos naudą bei svarbą žmogaus organizmui, o taip pat apie tai, kokiuose procesuose dalyvauja ir kokias problemas gali padėti išspręsti ši medžiaga. Tiesa, apie karnitiną galima pateikti ir įdomų faktą. Iš pradžių jis buvo vadinamas vitaminu Bt. Ir tik po to buvo pastebėta, kad šios dvi medžiagos viena nuo kitos skiriasi įvairiomis savybėmis. Tiksliau sakant, buvo prieita išvados, kad šios medžiagos negalima vadinti vitaminu, kadangi taip yra vadinamos tik toks medžiagos, kurių negali sintezuoti pats organizmas, jų būtina gauti su maistu. Tačiau vėliau vėl viskas keitėsi – buvo pastebėta, kad vis dėlto kai kuriuos vitaminus nedideliais kiekiais gali sintezuoti ir pats žmogaus organizmas. Tačiau vis tiek buvo nuspręsta suteikti šiai medžiagai, t.y., karnitinui pavadinimą ir nebepriskirti jo vitaminams.


Šiandien karnitinas, L-karnitinas vienas populiariausių papildų, kuriuos renkasi siekiantys numesti svorio, aktyviai sportuojantys žmonės.


Kas tai yra? Karnitinas – natūralios kilmės maistinės medžiagos, svarbios energijos gamybai, jos padeda pernešti riebiąsias rūgštis į mitochondrijas (gr. mitos –siūlas, chondros – grūdelis), o jos šias rūgštis paverčia energija. Mitochondrija – lastelių citoplazmos organelė, kuri aprūpina organizmą energija.
Karnitino yra daugelyje maisto produktų, bet daugiausia – raudonoje mėsoje: jautienoje, kiaulienoje. Pavyzdžiui, 100 g. jautienos yra 95 mg karnitino. Karnitino yra pieno produktuose, riešutuose, jūros gėrybėse, kai kuriose daržovėse, vaisiuose, grūdinėse kultūrose. Šios medžiagos, jei mityba racionali, gauname nuo 20 iki 200 mg per dieną.
Na, o atsakant į klausimą, kuo žmogaus organizmui yra svarbus ir naudingas L – karnitinas, pirmiausia reikėtų akcentuoti, kad jo nauda – ypač didelį bei įvairiapusė, todėl pateiksime tik svarbiausius faktus:
• Priežastis, kodėl maisto papildas L-karnitinas išpopuliarėjo tarp sportuojančiųjų, paprasta, derinant mitybą, sportą ir pasitelkus šį maisto papildą paspartinamas metabolizmas (medžiagų apykaita), todėl sparčiau lieknėjama, kai kurie vartojantys teigia apie sumažėjusi alkio pojūtį.
Sportuojantieji akcentuoja, jog naudojant L – karnitino papildus, greičiau pavyksta „sudeginti“ riebalus. L-karnitiną patartina vartoti prieš treniruotę, kad jo veiksmingumas būtų efektyvesnis.
Šis maisto papildas gaminamas ir miltelių, ir kapsulių, ir tablečių, ir skysčio pavidalo, galima pasirinkti jau paruoštų gėrimų, ir net batonėlių, praturtintų karnitinu. Tokie papildai užtikrina, kad organizmas gautų efektyvią karnitino dienos dozę, kuri padėtų greičiau įveikti susikaupusius riebalus bei pasiekti trokštamą figūrą. Maisto papildas L-karnitinas veiksmingiausias derinant sveiką, racionalią mitybą ir sportą. Galima derinti su riebalų degintoju siekiant maksimalaus rezultato.
• Ši medžiaga yra būtina endogeninei kūno energijos gamybai (tai reiškia, kad organizmas pats sau gaminasi vidinę energiją); o taip pat jis reikalingas ir riebalų metabolizmui.
• Šią medžiagą gali pasigaminti ir pats žmogaus organizmas – ji sintetinama smegenyse, inkstuose ir kepenyse. Visgi šios apimtys yra tokios nedidelės, kad dažnu atveju nesiekia net dešimtadalio kiekio, kurio reikia žmogaus organizmui. Tačiau ir tai dar ne viskas. Tam kad žmogaus organizmas pasigamintų bent 1 gramą karnitino, jos turi sunaikinti net apie 30 gramų raumenų. Šis skaičius yra ypač reikšmingas tiems, kurie nori priaugti raumeninės masės. Maža to, tam, kad organizmas pats gamintų karintiną, jam tenka naudoti ir vitamino C, B grupės vitaminų atsargas, o taip pat reikia ir folio rūgšties bei geležies. Taigi, belieka tik pridurti, kad karnitino gamyba yra mūsų prganzimui labai brangiai kainuojantis procesas. Kadangi žmogaus organizmas gali pasigaminti nuo dešimtadalio iki kone trečdalio jam reikalingos karnitino dozės, belieka tik pridurti, kad daugiau jo pasigamins, tuo daugiau turės sunaudoti kitų, ne ką mažiau reikalingų medžiagų. Taigi, vartodami karnitino papildus, tarsi atleidžiame organizmą nuo būtinybės pasigaminti kuo daugia karnitino, ir tokiu būdu užtikriname, kad bus išsaugotos (arba kuo mažiau sueikvotos), kitos mums svarbios medžiagos – raumeninės masės, vitaminų, geležies, folio rūgšties atsargos.
• Sportuojantiems žmonėms didesni karnitino kiekiai yra reikalingi ne tik todėl kad pastarieji patiria didelį fizinį krūvį. Kaip žinia, pasiruošimas varžyboms, jų laukimas ir dalyvavimas juose, reiškia ne tik didelius fizinius, bet ir psichologinius krūvius. Na, o moksliniai tyrimai atskleidžia, kad žmonės, kurie patiria didelius psichologinius krūvius, šios medžiagos turėtų gauti daugiau nei įprastai. Taigi, galima daryti išvadą, kad didesniais kiekiais karnitino savo organizmą yra verta aprūpinti ir kitiems žmonėms, pavyzdžiui, besiruošiantiems laikyti egzaminus, ketinantiems apsiginti baigiamuosius darbus ar svarbius projektus, arba tiesiog tiems žmonėms, kurie esamu momentu patiria daug streso, išgyvena pasikeitimus.
• L – karnitinas yra viena iš tų medžiagų, kuri ypač svarbi ir reikalinga visoms žindančioms bei nėščioms moterims.
• Puikiai žinome, kad greita medžiagų apykaita yra labai svarbi sąlyga, norint numesti svorio arba palaikyti normalų esamą. Taigi, belieka tik pridurti, kad pakankami kiekiai l – karnitino padeda palaikyti greitą medžiagų apykaitą.
• Taip pat svarbu akcentuoti, kad pakankami kiekiai šios medžiagos mažina amoniako bei šlapalo koncentraciją kraujyje ir taip nuo neigiamo jų poveikio apsaugo organizmo sistemas.
• Kad būtume sveiki ir jaunatviški, labai svarbu užtikrinti, kad ir mūsų organizmo ląstelės išliktų tokios. Tačiau ne paslaptis, kad egzistuoja daugybė joms galinčių pakenkti veiksnių. Vienas iš jų yra rūgštys. Vis dėlto, moksliniai tyrimai rodo, kad pakankamai kiekiai l – karnitino padeda apsaugoti ląstelės bei jų membranas nuo rūgštinių pažeidimų. Taigi, belieka tik daryti išvadą, kad, jei gausime pakankamai karnitino, būsime jaunesni bei sveikesni ląstelių lygmenyje.
• Ne paslaptis ir tai, kad norint išlikti sveikiems ir mėgautis ilgu gyvenimu, sporto metu (o taip at ir bet kokio kito fizinio krūvio metu, yra labai svarbu užtikrinti optimalų širdies susitraukimų skaičių. Tyrimai rodo, kad žmonės, kurių organizmas gauna pakankamai l – karnitino, net itin intensyvaus sporto (ar bet kokio kito fizinio krūvio metu), džiaugiasi optimaliu širdies susitraukimų dažniu bei gera savijauta.
• Jei žmogaus organizmui trūksta šios medžiagos, tai gali sutrikti vystymasis, atsirasti nenustatomos kilmės anemija, netgi gali sutrikti gebėjimas mokytis naujų dalykų, taip pat gali sutrikti ir inkstų veikla; didėja tikimybė susirgti širdies bei kraujagyslių ligomis.
Taigi, kaip matyti, karnitinas kiekvienam iš mūsų, o ypač sportuojantiems, didelį fizinį ar psichologinį krūvį patiriantiems žmonėms bei nėščioms ir žindančioms moterims yra labai svarbus. Tad vos tik pastebėjus, kad jums galimai trūksta šios medžiagos, būtina imtis veiksmų, t.y., pradėti naudoti jo papildus (jei iki šiol to dar nepadarėte). Na, simptomų, kurie gali reikšti šios reikšmingos medžiagos trūkumą, yra iš tiesų daug. Tai – raumenų skausmas, atrofija, silpnumas, baltymų sintezės sutrikimai, kepenų funkcijos sutrikimai kepenų cirozė, ilgesnis atsigavimo periodas po fizinių pratimų, nusilpusi imuninė sistema, širdies problemos. Žinoma, taip pat svarbu akcentuoti, kad šie simptomai gali pranašauti ir apie kitų svarbių medžiagų trūkumą, todėl pats išmintingiausias sprendimas – kreiptis į specialistus, galinčius ištirti situaciją.
Puikiai žinome, kad įvairios medžiagos net ir tie patys visiems puikiai pažįstami vitaminai, netinkamai vartojami t.y., per dažnai ir per dideliais kiekiais), gali tapti toksiškais žmogaus organizmui ir sukelti šalutinį poveikį, neigiamas reakcijas. Tačiau tai negalioja karnitinui – suvartojus net ir labai dideles šio papildo dozes, nepastebėti, kad l – kartintinas turėtų neigiamą efektą ir sukeltų nepageidaujamą poveikį. Vis dėlto, jis turi būti vartojamas taip pat atsakingai, kaip ir kiti maisto papildai, neperžengiant numatytų normų.
L – karnitinas: kuris pasirinkimas yra geriausias?
Kaip matyti, l – karnitinas yra labai svarbus kiekvieno žmogaus organizmui, o ypač – sportuojančių žmonių. Ir nors šios medžiagos nedidelius kiekius gali pasigaminti mūsų pačių organizmas, tai yra daroma kitų, mums labai svarbių medžiagų sąskaita. Iš maisto, šios medžiagos taip pat galime gauti, tačiau kiekiai irgi nebus dideli. Taigi, norint užtikrinti, kad l – karnitino mums pakaks, ir galėsime puikiai jaustis sporto metu ir greičiau pasiekti išsikeltų tikslų, turime vartoti l – karnitino papildus. Vis dėlto, pažvelgus į pasirinkimą, matyti, kad jis iš tiesų nemenkas, tad natūraliai kyla klausimas, o kuris gi variantas geriausias? Visi l – karnitino papildai, kurie yra parduodami mūsų internetinėje parduotuvėje, sukurti profesionalų ir yra visiškai saugūs vartoti. Tačiau siekdami suprasti, kuris pasirinkimas būtų geriausias jūsų atveju, turėtumėte įvertinti ir tam tikras detales.
• L – karnitino kiekis vienoje porcijoje
Savaime suprantama vienas svarbiausių rodiklių yra L – karnitino kiekis vienoje porcijoje. Dėmesį verta atkreipti ir į tai, kad skirtingų gamintojų papilduose l – karnitino kiekis vienoje porcijoje gali skirtis. todėl pats geriausias pasirinkimas – rinktis tuo papildus, kurių viena porcija turi tokį kiekį l – karnitino, kuris yra artimiausias jums paskirtai dozei.
• Forma
L – karnitinas yra vienas iš tų papildų, kuris parduodamas ypač įvairiomis formomis – tabletėmis, kapsulėmis, milteliais. Taip pat galimas ir skystas l – karnitinas (kokteilių pavidalu bei batonėlių pavidalu. Pastarieji du variantai yra puikūs pasirinkimai, jei papildą ruošiatės vartoti būdami ne namuose.
• Vitaminai bei mineralai
Šiai kategorijai priklausantys papildai labai dažnai būna praturtinti vitaminais bei mineralais. Visi vitaminai ir mineralai yra labai žmogaus organizmui, o sportuojančiųjų – ypač, kadangi nemažai šių medžiagų yra netenkama sportuojant, kartu su prakaitu. Taigi, pasirinkę L – karnitino papildus, su vitaminais ar mineralais, papildysite savo organizmą ir kitomis, medžiagomis.
• Skonis
Kad l – karnitino vartojimas gali būti ne tik naudingas, bet ir skanus, tuo įsitikinsite, jeigu pasirinksite papildus praturtintus skoniais bei aromatais. Dėmesį verta atkreipti į tai, kad šiandien šie papildai gali būti ypač įvairių skonių – mojito, braškių, persikų, braškių bei mėtų, citrinų bei apelsinų, aviečių, mandarinų ir t.t., tad jums telieka pasirinkti mėgstamiausią.
• Vartojimas ir laikymo sąlygos
Ant kiekvienos papildų pakuotės, rasite informaciją, kaip vartoti ir kokiais kiekiais. Vis dėlto, nepamirškite įvertinti ir savo kūno svorio ir siekiamų tikslų – vienaip yra naudojami papildai lieknėjimui bei svorio metimui, kitaip – profesionalai sportuojant. Tad bus geriausia, jei pasikonsultuosite su specialistais, laikantis jų rekomendacijų, papildų naudojimas atneš maksimalią naudą.


Akcija ir geriausia kaina – perkantiems internetu


Taigi, jei norite užtikrinti, kad jūsų organizmui tikrai netrūktų šios medžiagos, verta pradėti vartoti papildus. Na, o juos geriausia pirkti internetu. Toks pasirinkimas naudingas dėl įvairių priežasčių. Visų pirma, sutaupysite labai daug laiko Garantuotas ir maksimalus komfortas – apsipirkti galite bet kuriuo sau patogiu metu, nesiderindami prie parduotuvių darbo laiko. Na, o svarbiausia, kad mūsų internetinėje parduotuvėje akcija yra labai dažnas reiškinys. Jų metu l – karnitino papildų kaina gali ypač sumažėti: keliais, keliolika ar net keliasdešimt procentų.
L – karnitinas mūsų organizmui reikalingas dėl įvairių priežasčių, ypač jo reikia profesionaliai sportuojantiems žmonėms. Tad pasirūpinkite jau dabar, kad jūsų organizmui netrūktų šios svarbios žaliavos ir, kad jūsų savijauta būtų puiki ne tik sporto metu, bet ir kiekvieną dieną.