AR MAISTO PAPILDAI SPORTUI TIKRAI BŪTINI?

Maisto papildai 2018-10-04

 

Ar maisto papildai sportui tikrai būtini?

Toks klausimas kyla iš tiesų neretais atvejais. Vieni teigia, kad galima išsiversti ir be to, kiti mano, kad pasiekti maksimaliai gerų rezultatų būtų tiesiog neįmanoma, jei papildai nebūtų vartojami. Kiekvieno žmogaus organizmas yra labai individualus, todėl priimti sprendimą galite tik jūs patys. Pagalvokite, kokio rezultato siekiate, išbandykite keletą maisto papildų rūšių, ir galėsite apsispręsti, ar maisto papildai sportui yra tikrai būtini.

Pasikonsultuokite su specialistais

Jei negalite pasigirti puikia sveikata, visada rekomenduojama pasitarti su gydytoju, kuris patars, kokių papildų sudedamųjų medžiagų vertėtų vengti,  ir kurios galėtų padėti siekiant geriausių rezultatų. Nesitikėkite, kad sporto papildai atliks visą darbą už jus – taip pat visada svarbu sureguliuoti mitybą, ir pasirinkti tinkamą fizinį aktyvumą. Maisto papildai sportui – tai tik pagalbinė priemonė siekiant užsibrėžtų tikslų. Jei jūsų mityba bus netinkama, sporto papildai gali lemti priešingą efektą – vietoj to, kad jaustumėtės energingi, galite pajusti silpnumą. Prieš pradedant sportuoti ir vartoti maisto papildus palanku kreiptis ir į mitybos specialistus, kurie paskirs tinkamą dietą. Tais atvejais, kada norima numesti svorio, dažnai pasirenkamas netikslingas svorio metimas, organizmas negauna visų reikiamų medžiagų, ir tuomet, jei svoris nukrenta pernelyg staigiai, tenka rūpintis nukarusia oda, ir ši problema yra tikrai nereta. Taigi, nesavivaliaukite, ir pasikonsultuokite su specialistais, kurie tikrai duos vertingų patarimų.

Ar  sporto papildai gali būti žalingi?

Dažniausiai sporto papildų trūkumai pasireiškia tuomet, jei papildai netinkamai pasirenkami. Deja, kartais nesirūpinama savo mityba, ir manoma, kad papildai sportui viską sutvarkys. Stebuklų tikrai nebūna, ir visada svarbu rūpintis ne tik tuo, kad būtų pasirenkami tinkami maisto papildai sportui, bet ir parenkama tinkama dieta, kuri užtikrintų pakankamą energiją. Kaip jau minėta anksčiau, jums gali patarti mitybos specialistai ar sporto treneriai, kurie tikrai turi pakankamą žinių bagažą. Kartu galėsite parinkti tinkamiausius maisto papildus, kurie garantuos geriausius rezultatus. Dažniausiai neigiamą poveikį daro ne patys maisto papildai, bet patys žmonės, kurie nesureguliuoja savo mitybos ir papildus vartoja netinkamai. Visada yra svarbu laikytis rekomendacijų, ir papildus vartoti taip, kaip nurodyta. Maisto papildai – tai ne maisto pakaitalas, tad rezultatai priklausys ir nuo jūsų mitybos.

Papildų grupės

Papildai sportui yra skirstoma į kelias pagrindines grupes – tai papildai ištvermei, masės didinimui ir mažinimui, papildai sportui moterims, ir t.t. priklausomai nuo to, kokių rezultatų siekiate, tikrai galėsite pasirinkti pačius tinkamiausius sporto papildus, kurie garantuos iš tiesų puikius rezultatus. Taip pat rekomenduojama atsižvelgti į tai, koks yra maisto papildų gamintojas – venkite neaiškių gamintojų maisto papildų, kurie nėra patvirtinti ES, nes norėdami naudos galite prisidaryti tikrai nemažai žalos. Stenkitės susirasti kuo daugiau informacijos apie įvairius siūlomus maisto papildus, ir galėsite atrasti pačias palankiausias pasirinkimo galimybes. Pavyzdžiui, vieni geriausiai įvertinti yra Myprotein maisto papildai, kuriuos naudoja ir žymūs sportininkai. Tiesiog atsižvelkite į tai, kam yra skirti papildai, ir galėsite atrasti tinkamiausius. Papildu parduotuve Vilniuje jums pasiūlys iš tiesų gausą papildų pasirinkimą, tad galėsite atrasti pačius tinkamiausius.

Ieškokite tinkamų maisto papildų

Ne visada pavyksta iš karto pasirinkti tinkamiausius papildus. Jei jaučiate, kad pasirinkti sporto papildai neigiamai veikia organizmą, atsisakykite jų, ir ieškokite kitų. Rekomenduojama nepirkti didelio kiekio pirmą kartą bandomų maisto papildų, nes kartais nutinka ir taip, kad juos tenka išmesti. Siūlomi maisto papildai sportui gali būti parduodami ir nedidelėmis pakuotėmis, tad tai gali būti tikrai puikia galimybe išbandyti papildus pigiau. Vėliau, jei pastebėsite, kad papildai puikiai tinka, galėsite užsisakyti ir didesnį kiekį. Žinoma, visada svarbu įsiminti, kokius maisto papildus vartojote. Parduotuvių, kuriose yra siūlomi įvairūs papildai, rasite ne taip ir mažai, tad visada atrasite tinkamiausias prekes. Dėl laiko stokos gana dažnai yra pasirenkamos internetinės parduotuvės, kuriose maisto papildų pasirinkimas yra gana didelis, tad visada bus galima atrasti ieškomas prekes. Jei pastebėsite, kad maisto papildai nėra tinkami, ir jaučiate tam tikrą šalutinį poveikį, nesitikėkite, kad viskas susitvarkys savaime. Deja, kartais gailima papildams išleistų pinigų, ir papildai yra toliau vartojami. Taip elgtis tikrai nederėtų, nes vėliau imuninės sistemos atstatymas kainuos kur kas brangiau.

Ar įmanomas sportas be papildų?

Atrodytų, kad čia žmonės yra susiskirstę į dvi priešingas stovyklas: vieni teigia, kad tai tikrai įmanoma, kiti pasisako priešingai. Užsiimant mėgėjišku sportu, maisto papildai gali būti nereikalingi, tačiau profesionalūs sportininkai sutiks, kad ištverti treniruotes nevartojant maisto papildų gali būti tikrai labai sudėtinga. Treniruotės po kelias valandas per dieną tikrai sekina, ir net tuomet, jei yra pasirenkama tinkama mityba, gali imti trūkti energijos.  Jei jūs planuojate užsiimti profesionaliu sportu, tikėtina, kad išsiversti be maisto papildų gali būti iš tiesų sudėtinga. Taigi, pasitarkite su treneriu, medikais ar mitybos specialistais, ir tikrai galėsite nutarti, ar papildai bus reikalingi.

Ar vartoti maisto papildus, ar jų atsisakyti, - tai kiekvieno asmeninis pasirinkimas. Vis dėlto, jei norite turėti daugiau energijos ir lengviau pakelti didesnį fizinį krūvį, maisto papildai sportui gali būti tiesiog būtini. Nepamirškite, kad siekiant geriausių rezultatų yra svarbūs visi šie trys dalykai: tinkama mityba, sportas ir tinkamiausi maisto papildai. Kartais tenka išbandyti ne vienus maisto papildus, kol yra atrandami patys tinkamiausi, tačiau tikrai visada verta jų paieškai skirti ypatingą dėmesį – jei papildai bus pasirinkti tinkamai, tokiu atveju jūs tikrai nestokosite energijos, treniruotes ištversite lengviau, ir sporte galėsite siekti dar geresnių rezultatų.