Maisto papildai visiems metų laikams

Maisto papildai 2019-06-03

Maisto papildai visiems metų laikams

Keičiantis metų laikui organizmui gali imti trūkti tam tikrų maisto medžiagų. Taigi, neretai yra pasvarstoma, kokie maisto papildai galėtų geriausiai pasiteisinti. Vaistinėse ir specializuotose maisto papildų parduotuvėse galima rasti iš tiesų nemažą siūlomos produkcijos pasirinkimą, tad kiekvienu atveju yra galima nuspręsti, kokios pasirinkimo galimybės gali geriausiai pasiteisinti.

Kodėl organizmui reikalingi maisto papildai?

Organizmui reikia įvairių maisto medžiagų: baltymų, riebalų, angliavandenių, mineralinių medžiagų ir vitaminų. Šių medžiagų reikėtų gauti su maistu, tačiau ne visada jų pakanka, ir organizmas ima reikalauti tam tikrų medžiagų. Taiga, dėl šios priežasties ir yra reikalingi maisto papildai.

Sezoniškumas ir vitaminų trūkumas

Niekam ne paslaptis, kad daugiausiai vitaminų turi šviežios daržovės, tačiau neturime galimybės ištisus metus gauti kokybiškų daržovių. Taigi, tai turi didelę įtaką maisto produktų kokybei. Žinoma, nereikėtų vengti daržovių bei vaisių visais metų laikais, tačiau geriausia rinktis šviežius produktus. Idealu, jei atsižvelgtumėte į maisto produktų sezoniškumą ir rinktumėtės šviežiausius produktus. Stenkitės valgyti kuo įvairesnį maistą. Visiems yra žinoma, kad vitaminas C padeda storinti imuninę sistemą, tačiau taip pat labai svarbūs vitaminai A ir E. Jie padeda organizmui pasipriešinti prieš virusus ir bakterijas, todėl gali padėti įveikti įvairias ligas. Išvardyti vitaminai yra svarbūs įvairaus amžiaus žmonėms – ir vaikams, ir pagyvenusiems žmonėms. Rekomenduojama šiuos vitaminus vartoti pirmoje dienos pusėje po valgio.

 Kas išduoda apie tam tikrų vitaminų trūkumą?

  • Jei trūkinėja lūpų kampučiai, jums stinga vitamino B2;
  • Lūžinėja nagai? Jums trūksta vitamino A ir E;
  • Jei kraujuoja dantenos, tikėtina, kad trūksta vitamino C;
  • Jei kojas traukia mėšlungis, stinga magnio;
  • Jei kankina silpnumas, gali trūkti vitamino A ir B, taip pat geležies, cinko ir jodo;
  • Padidėjęs imlumas infekcinėms ligoms išduoda vitamino A, C ir E trūkumą.

Naudingiausi vitaminai ir natūralūs jų šaltiniai

Vitaminas C padeda stiprinti imuninę sistemą, todėl jis gali būti vartojamas visais metų laikais. Vitamino C galite gauti pakankamai ir su maistu – jo gausu saldžiosiose raudonose paprikose, citrusiniuose vaisiuose,  braškėse, pomidoruose. Vitamino E gausu migdoluose, kiaušinio trynyje, grikiuose, avokaduose, kviečių gemaluose. B grupės vitaminų gausu rupiuose miltuose, vitamino A – morkose, brokoliuose, mielėse, kopūstuose. Pakankamą cinko gausite tada, jei valgysite mėsą, sūrį, riešutus, grūdinius produktus, kiaušinius. Seleno gausu saulėgrąžose, jūros gėrybėse, moliūgų sėklose, žuvyje. Geležies gausite su mėsa, kepenimis, petražolėmis. Beje, svarbu žinoti, kad geležis geriau įsisavinama tuomet, jei ji vartojama su vitaminu C. Taigi, mėsą rekomenduojama valgyti kartu su svogūnais, petražolėmis, paprikomis. Magnio gausu saulėgrąžose, riešutuose, moliūgų sėklose, žalumynuose. Taigi, kuo įvairesnis bus jūsų maisto racionas, tuo daugiau gausite vitaminų ir mineralų.

Vaisiai ir daržovės: kiek jų reikia?

Kasdien rekomenduojama suvalgyti 400 g daržovių ir 300 gramų vaisių. Tai gali užtikrinti pakankamą vitaminų kiekį, tačiau bent trečdalis suvalgomų vaisių ir daržovių turi būti švieži. Geriausia rinktis sezonines daržoves ir sezoninius vaisius – pavyzdžiui, morkos tikrai bus kur kas vertingesnės vasarą ir rudenį nei pavasarį, kada šios daržovės jau daug laiko bus pragulėjusios sandėlyje. Konservuoti vaisiai ir padorotos daržovės praranda savo maistingumą, todėl negali užtikrinti pakankamo vitaminų kiekio.

 Kur papildomai gauti vitaminų ir mineralų?

Nieko nuostabaus, kad žiemą ir pavasarį negauname pakankamo vitaminų kiekio, tad verta pagalvoti, kaip jų galima gauti papildomai. Vertėtų pasikonsultuoti su gydytoju, kuris galės skirti reikalingus maisto papildus. Gali būti reikalingas tik vitaminas C, tačiau kartais reikalingi tokie maisto papildai, kuriuose yra ir kitokių vitaminų bei mineralų.

Ką dar svarbu žinoti apie vitaminus?

Deja, nėra tokių maisto papildų, kurių sudėtyje yra visų žmogui reikalingų vitaminų ir mineralinių medžiagų. Visada svarbu stengtis, kad kuo daugiau šių medžiagų būtų galima gauti su maistu, tad čia visada gali praversti dietologo konsultacija. Taip pat svarbu žinoti, kad kai kurie vitaminai paprasčiausiai nedera tarpusavyje (pavyzdžiui, vandenyje tirpūs vitaminai bei tirpstantys riebaluose). Kai kuriuos vitaminus būtina derinti su tam tikrais mineralais. Kai kurie elementai slopina vienas kito įsisavinimą. 
Jei vartojate B grupės vitaminus, nerekomenduojama gerti kavos, nes kofeinas trukdo įsisavinti šiuos vitaminus. Jei stokojate ir magnio, kartu su juo rekomenduojama gerti ir B grupės vitaminus. Žuvų taukus, vitaminus A, D, E ir K rekomenduojama vartoti valgio metu, nes taip vitaminai bus geriau pasisavinami. Geriausia rinktis kapsulių pavidalo vitaminus. Nepatartina vienu metu vartoti kelių rūšių vitaminų, kurių vieni yra tirpūs vandenyje, o kiti – riebaluose. Geležį organizmas įsisavins geriau, jei maisto papildai su geležimi bus vartojami antroje dienos pusėje. Kalcį vartokite kartu su vitaminu D3, nes šis mineralas bus geriau įsisavinamas. Organizmas pasisavins optimalų seleno kiekį, jei prieš vartodami maisto produktus ar maisto papildus su vitaminu C padarysite bent valandos pertrauką.

Maisto papildai Vilniuje

Galėsite rinktis iš daugybės įvairių parduotuvių, kuriose yra parduodami maisto papildai. Jei norite rasti kuo didesnį maisto papildų pasirinkimą, rinkitės specializuotas parduotuves, kuriose rasite labai įvairių maisto papildų. Jei gyvenate Vilniuje, galėsite rinktis iš daugybės tokių parduotuvių, o tuo atveju, jei neturėsite laiko apsilankyti fizinėje parduotuvėje, galėsite užsakymą pateikti internetu. Tam tikrai neprireiks ypatingai daug jūsų brangaus laiko, ir netrukus pasirinkti maisto papildai bus pristatyti jums patogiausiu adresu. Taigi, pasidomėkite, ką gali pasiūlyti įvairūs skirtingi pardavėjai, ir tikrai atrasite pačių tinkamiausių prekių palankiausia kaina.