Trumpa sportininko atmintinė

Trumpa sportininko atmintinė: pagrindiniai maisto papildai

Kiekvienas sportininkas turėtų kai ką žinoti apie sporto papildus – tai gali padėti paprasčiau atsirinkti tokią produkciją, kuri galėtų labiausiai tikti, ir bus galima nesibaiminti dėl galimo šalutinio poveikio. Nors sporto papildų yra iš tiesų nemažai, ir aprašyti visas jų sudedamąsias dalis gali būti gana sudėtinga, tačiau tikrai galime išskirti pagrindines sporto papildų grupes, apie kurias turėtų žinoti kiekvienas sportuojantis žmogus. Taigi, kokie maisto papildai sportui yra patys populiariausi?

Proteinas

Proteinų, arba baltymų, natūraliai randama žmogaus organizme. Pagal sudėtį tai yra antroji medžiaga po vandens, kurios žmogaus organizme yra daugiausiai. Baltymai formuoja ne tik kaulus, audinius ir ląsteles, bet taip pat ir hormonus, antikūnius, DNR. Būtent proteinas lemia raumenų augimą ir jėgos didėjimą, taip pat gali padėti sustiprinti imunitetą. Baltymų galima rasti įvairiuose natūraliuose produktuose – žuvyje, pieno produktuose, liesoje mėsoje, kiaušiniuose. Sportuojantys žmonės turi gauti pakankamą kiekį baltymų, ir tuo atveju, jei su maistu jų gaunama nepakankamai, tikrai pravers maisto papildai sportui. Proteinas padeda atstatyti raumenų masę, auginti raumenis, stiprinti imunitetą. Proteinas yra vartojamas 1-3 kartus per dieną. Rekomenduojama 20 g baltymų suvartoti po treniruotės karu su angliavandeniais.

Proteinų rūšys:

  • Išrūgų baltymai  turi aukštą biologinę vertę, greitai įsisavinami, puikiai tinka vartoti po treniruotės;
  • Išrūgų baltymų izoliatas tinkamas vartoti besilaikant dietos, nes jame yra mažiau riebalų ir angliavandenių, pasisavinamas dar greičiau nei išrūgų baltymai;
  • Kiaušinio baltymai pasižymi aukšta biologine verte, įsisavinami lėčiau;
  • Kazeinas įsisavinamas dar lėčiau, tačiau baltymus raumenims tiekia ilgą laiką, tinka vartoti prieš miegą;
  • Sojos baltymai pasižymi tuo, kad turi mažai cholesterolio ir riebalų.

Aminorūgštys

Aminorūgštys – tai raumenų ląstelių statybinė medžiaga, baltymų sudedamoji dalis. Esminės aminorūgštys gali būti gaunamos su maistu arba sporto papildais. Neesmeninės, arba nebūtinos aminorūgštys yra tokios, kurios organizmas sugeba pasigaminti savarankiškai. Galima išskirti šias esmines aminorūgštis: fenilalaninas, izoleucinas, lizinas, lucinas,metioninas, treoninas, triptofanas, valinas. Neesminės aminorūgštys būtų šios: alaninas, argininas, asparaginas, asparto rūgštis, cisteinas, glutaminas, ir t.t. aminorūgštys yra naudingos ne tik raumenims, bet taip pat ir smegenų veiklai. Jos gali suteikti energijos, padidinti ištvermę, skatinti raumenų augimą, taip pat gerina atmintį, padeda paprasčiau susikaupti, normalizuoja centrinę nervų sistemą, gerina nuotaiką ir miego kokybę. Aminorūgštys gali būti vartojamos miltelių, kapsulių, tablečių ar skysčių pavidalu – poveikis išlieka toks pat. Aminorūgštys gali būti geriamos su natūraliomis sultimis arba su vandeniu.

Kreatinas

Kreatinas yra natūrali medžiaga, kurią sudaro argininas, metioninas ir glicinas. Kreatinas yra randamas ir žmogaus organizme: 95 procentai randami žmogaus kauluose, ir 5 procentai – širdyje ir smegenyse. Kreatinas yra gaminamas kepenyse, inkstuose ir kasoje. Kreatino galima rasti tam tikruose maisto produktuose – žuvyje ir mėsoje. Maisto papildai sportui su kreatinu gali padėti pasiekti dar geresnių rezultatų: treniruotės neatrodys sekinančios, pajusite nežymų trumpų distancijų bėgimo pagreitėjimą, treniruočių metu turėsite daugiau jėgos ir energijos, pajusite greitesnį raumenų augimą, priaugsite daugiau masės. Tam tikrais atvejais kreatinas gali sukelti tam tikrą pašalinį poveikį, tačiau tai pasitaiko gana retai: jei skrandyje kreatinas neištirpsta, tai gali sukelti vėmimą ar viduriavimą, o tuo atveju, jei staigiai nutrauksite kreatino vartojimą, galite pajusti energijos stygių. Svarbu yra tai, kad šis maisto papildas būtų naudojamas tinkamai. Kreatiną galima vartoti užkrovos būdu: pirmas 5-10 dienų vartoti po 15-20 g, likusį laiką – po 5-10 g. Vis dėlto, rekomenduojama vartoti po 5 g prieš treniruotę ir po jos, patartina kreatiną vartoti kartu su angliavandeniais. Maisto papildą galima gerti su sultimis, o vartojant su vandeniu galima įdėti šaukštelį gliukozės. Svarbu yra tai, kad kreatinas būtų vartojamas 4-7 savaites, ir tuomet būtų daroma 2-4 savaičių pertrauka. Nors neretai yra baiminamasi, kad šis sporto papildas gali būti žalingas, tačiau jis yra geriausiai ištirtas, ir nerimauti tikrai nereikėtų.

Glutaminas

Glutaminas – tai viena iš dvidešimties organizmui reikalingų aminorūgščių, kurios yra būtinos baltymų sintezei. Nors glutaminą organizmas geba pasigaminti pas, ir jis yra priskiriamas neesminėms aminorūgštims, tačiau jis yra itin svarbus tuomet, jei treniruotės yra labai intensyvios. Tokiu atveju glutamino organizmui reikia kur kas daugiau, ir maisto papildai sportui su glutaminu gali būti puikiu pasirinkimu. Glutaminas padeda atlaikyti intensyvias treniruotes ir didelę fizinę apkrovą, stiprina imunitetą, gerina atsigavimo procesą. Dėl didesnės baltymų sintezės raumenyse didėja ląstelių apimtys, raumenys auga greičiau. Glutaminas stimuliuoja augimo hormonų gamybą, suteikia energijos, palaiko normalią žarnyno gleivinę, palaiko optimalų rūgščių ir šarmų balansą. Glutaminas gali būti vartojamas kapsulėmis arba milteliais: vartojant glutaminą kapsulėmis reikėtų išgerti maždaug 6 kapsules per dieną, o pasirinkus papildo vartojimą milteliais, reikės vartoti 1- kartus į dieną po 5 gramus. Milteliai gali būti maišomi su sultimis arba vandeniu – negalima maišyti su pieno produktais.

Žuvų taikai

Žuvų taukai – tai maisto papildas, kurį pasirenka ne tik sportininkai. Žuvų taukuose yra gausu Omega-3 riebalų rūgščių, kurios yra priskiriamos prie nepakeičiamųjų. Organizmas nesugeba šių medžiagų pasigaminti savarankiškai, tad svarbu yra tai, kad jų būtų gaunama su maistu arba maisto papildais. Žuvų taukai gerina kraujagyslių ir širdies darbą, mažėja rizika susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, padeda palaikyti optimalų kraujospūdį. Taip pat padeda lengviau deginti žalingus riebalus, išvengti astmos, cukrinio diabeto komplikacijų, ir t.t.  Rekomenduojama per dieną suvartoti 1-2 gramus žuvų taukų.

Visai nesvarbu, kokie maisto papildai jus domina, papildu parduotuve Vilniuje leis jums atrasti būtent tai, ko ieškote, ir galėsite įsigyti pačius tinkamiausius sporto papildus.

KONTAKTINĖ INFORMACIJA

TELEFONAS:
+37064621250

El. pašto adresas:
uzsakymai@ponasbicepsas.lt

MB "BICEPS"

Įmonės kodas: 303114948

PVM kodas: LT 100008163415

Banko sąskaita: LT93 4010 0424 0404 1567